Μηχανισμός Υποβολής Παραπόνων και Ενστάσεων
Προκειμένου να διασφαλιστεί, μέσω κατάλληλου μηχανισμού διαχείρισης, η βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών των Ακαδημαϊκών Τμημάτων του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης προς όλους/ες τους/τις φοιτητές/τριες, έχουν θεσπιστεί οι διαδικασίες που παρέχουν αξιόπιστη, συστηματική και διαρκώς βελτιούμενη, αμερόληπτη καταγραφή και αντιμετώπιση των δυσλειτουργιών, που συναντά ο/η φοιτητής/τρια κατά τη διάρκεια των σπουδών του/της. Γι΄αυτό παρέχεται το δικαίωμα στους φοιτητές/τριες για την υποβολή παραπόνων ή ενστάσεων για τυχόν προβλήματα ή σε σχέση με τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Η πολιτική διαχείρισης παραπόνων και ενστάσεων, απευθύνεται σε όλο τον ενεργό φοιτητικό πληθυσμό των τριών κύκλων σπουδών των Ακαδημαϊκών Τμημάτων του Ιδρύματος. Οι φοιτητές/τριες οφείλουν, πριν υποβάλουν το παράπονο ή την ένστασή τους, να μελετήσουν τους Οδηγούς και τους γενικούς και ειδικούς Κανονισμούς Σπουδών των Προγραμμάτων Σπουδών στα οποία φοιτούν, καθώς και τους γενικούς Κανονισμούς Λειτουργίας του Ιδρύματος, ώστε να γνωρίζουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους.
Ο Κανονισμός Διαχείρισης Παραπόνων & Ενστάσεων (ΚΑΔΙΠΕ) των φοιτητών/τριών αποσκοπεί στη διασφάλιση, μέσω κατάλληλου μηχανισμού διαχείρισης, της βελτίωσης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών των Ακαδημαϊκών Τμημάτων του ΔΠΘ προς όλους/ες τους/τις φοιτητές/τριες, που συμμετέχουν στα Προγράμματα Σπουδών του. Στον ΚΑΔΙΠΕ θεσπίζονται και ορίζονται οι διαδικασίες που παρέχουν αξιόπιστη, συστηματική και διαρκώς βελτιούμενη, αμερόληπτη καταγραφή και αντιμετώπιση των δυσλειτουργιών, που συναντά ο/η φοιτητής/τρια κατά τη διάρκεια των σπουδών του/της.
Οι φοιτητές/τριες του ΔΠΘ δύνανται να αξιοποιήσουν και τα παρακάτω μέσα και τρόπους υποβολής παραπόνων :
Ερωτηματολόγια: Χρήση ερωτηματολογίων που συντάσσει η ΜΟΔΙΠ-ΔΠΘ όπου αξιολογούν ανώνυμα:
α) την εκπαιδευτική διαδικασία
β) τις υπηρεσίες σίτισης και στέγασης
γ) τις ψηφιακές υπηρεσίες
δ) τις υποδομές που είναι διαθέσιμες
ε) τις παρεχόμενες διοικητικές διαδικασίες.
Συνήγορος του Φοιτητή : Στον Κανονισμό Λειτουργίας του Συνηγόρου του Φοιτητή που περιλαμβάνεται στον Εσωτερικό Κανονισμό του Ιδρύματος αναφέρονται αναλυτικά οι αρμοδιότητές του και περιγράφεται η διαδικασία για την υποβολή παραπόνων και ενστάσεων που εμπίπτουν στο αντικείμενο του.
Επιτροπή Ισότητας των Φύλων και Καταπολέμησης των Διακρίσεων: Στον Εσωτερικό Κανονισμό του Ιδρύματος αναφέρονται αναλυτικά οι αρμοδιότητες της Επιτροπής Ισότητας των Φύλων και Καταπολέμησης Διακρίσεων και περιγράφεται η διαδικασία για την υποβολή παραπόνων και ενστάσεων που εμπίπτουν στο αντικείμενό της.
Επιτροπή Δεοντολογίας: Στον Κώδικα Δεοντολογίας και Καλής Πρακτικής που περιλαμβάνεται στον Εσωτερικό Κανονισμό του Ιδρύματος αναφέρονται αναλυτικά οι αρμοδιότητες της Επιτροπής Δεοντολογίας και περιγράφεται η διαδικασία για την υποβολή παραπόνων και ενστάσεων που εμπίπτουν στο αντικείμενό της.