MENU
      PostGraduate Studies

      PostGraduate Studies

      Democritus University of Thrace offers a wide range of Post-Graduate Studies of a high level, which are part of its purposes and its overall mission. Tuition fees for DUTH Master’s degrees are relatively attractive, while from a scientific aim point of view, post-graduate programs are particularly interesting. Within DUTH are currently executed sixty - two (62) Post-graduate Programs, ten (10) of which are without tuition fees, covering in this way a great variety of scientific fields, by playing a fateful role in reaching its educational, cultural, social and economic goals. In addition to the deepening of knowledge, the promotion of research or the specialization in modules among basic cognitive areas of DUTH different faculties, post- graduate programs encourage the interdisciplinarity and the common approach of subject modules, via the cooperation between faculties, while they also seek extroversion through the establishment of Transnational, Interinstitutional, or Interdepartmental post-graduate programs. More in particular, according to the legislation in force, the Democritus University of Thrace has established and provides one (1) Transnational, six (6) Interinstitutional, three (3) Interdepartmental and fifty - five (55) mono-departmental post graduate programs, which are leading to the acquisition of a university Master's Degree. Post-graduate studies main aims are the following:

      • The provision of a high-level up-to-date knowledge in the specific modules of the respective post graduate program each time.
      • The support of both empirical and theoretical research.
      • The close connection between curricula and the real needs of Greek businesses, organizations, economics and society in general.
      • The cooperation with recognized foreign institutions.
      • The close and systematic cooperation between students and professors.
      • The designment of executives capable of contributing to the development of Greek society.
      • The provision of substantial and formal qualifications to students, who would like to continue their studies at a PhD level.


      Postgraduate Programs proposed by DUTH are either funded by the regular budget of the institution, or they have as main source of funding the annual tuition fees. The Democritus University of Thrace (DUTH), in order to ensure the proper functioning and sustainability of post-graduate programs, is also looking for other funding sources, such as donations,
       
      sponsorships and research projects. The implementation of a scholarship system with economic-social criteria, as well as the criterion of the performance of post-graduate students, is meantime promoted.

      Based on the provisions of article 44 and article 85 (7) of Law 4458/2017, during the second and third cycle of studies, the conditions and the procedure for the establishment, operation and administrative support of the six-member Scientific Advisory Committee (S.A.C.) for the external academic evaluation of post-graduate and doctoral studies of DUTH Faculties, are specified, as well as the establishment and updating of their Evaluators’ Register.


      DUTH Senate has regulated, by the decision 3/2/27.09.2018 (B' 4733/23.10.2018), all the arrangements regarding the establishment and functioning of the six-member Scientific Advisory Committee (S.A.C.) of all DUTH faculties, all along with the establishment and updating of Evaluators’ Register.
      Into DUTH post-graduate programs, university graduates, from either national or international recognized institutions, are accepted.


      The Post-graduate Studies Programs are governed by the provisions of Law 4485/2017 (A ́114), as amended and in force.
       

      Κοινωνική Εργασία στην Εκπαίδευση -Ένταξη Ετεροτήτων

      Το Π.Μ.Σ. θα λειτουργήσει από το ακαδημαϊκό έτος 2020 - 2021

      Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας 4995

      Αντικείμενο - Σκοπός

      Το πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών «Κοινωνική Εργασία στην Εκπαίδευση- Ένταξη Ετεροτήτων» εντάσσεται στο στρατηγικό σχεδιασμό του Δ.Π.Θ., διέπεται από επιστημονική συνοχή και αποσκοπεί στην περαιτέρω προαγωγή της γνώσης, την ανάπτυξη της έρευνας και την ικανοποίηση εκπαιδευτικών, ερευνητικών και κοινωνικών αναγκών της χώρας στον ευαίσθητο τομέα της εκπαίδευσης και της κοινωνικής ένταξης των μαθητών, φοιτητών, σπουδαστών και επιμορφούμενων με διαφέροντα χαρακτηριστικά, και με αναπηρία. Αποσκοπεί στην εξειδίκευση πτυχιούχων Κοινωνικής Εργασίας σε ένα από τα ειδικά πεδία εφαρμογής, έρευνας και παρέμβασης της επιστήμης  της κοινωνικής εργασίας, το οποίο εγκλείεται στον πρώτο κύκλο σπουδών.
          Το εν λόγω Π.Μ.Σ.αποτελεί εξέλιξη του Π.Μ.Σ.«Κοινωνική Πολιτική και Κοινωνική Εργασία» (ίδρυση 2009) του Τμήματος Κοινωνικής Διοίκησης και από το 2013 του Τμήματος Κοινωνικής Διοίκησης και Πολιτικής Επιστήμης Δ.Π.Θ.
      Το γνωστικό αντικείμενο του αφορά μία από τις εξειδικεύσεις της επιστήμης της Κοινωνικής Εργασίας, παρέχει στους μεταπτυχιακούς φοιτητές τεκμηριωμένες, ειδικές γνώσεις σχετικά με τις σύγχρονες προσεγγίσεις και την έρευνα της Κοινωνικής Εργασίας. Έμφαση δίνεται στην προαγωγή της διεπιστημονικής και συγκριτικής έρευνας σε θέματα εκπαιδευτικής και κοινωνικής ένταξης, καθώς και σε παρεμβάσεις για την ισότιμη συμμετοχή όλων των παιδιών και των νέων στην εκπαίδευση, ανεξάρτητα από τις φυσικές, πολιτισμικές και κοινωνικές ιδιαιτερότητές τους, και για την ευημερία των ίδιων και των οικογενειών τους.
      Η εστίαση στην ένταξη των ετεροτήτων αντλεί από τη σύγχρονη πολυπολιτισμική σύνθεση όλων των μονάδων εκπαίδευσης, την κοινωνική - πολιτισμική πραγματικότητα της Θράκης και από την επικαιρότητα της ένταξης στην εκπαίδευση μεταναστών και αιτούντων άσυλο στη χώρα μας, αλλά και σε πανευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.
          Σκοπός του Π.Μ.Σ. είναι να προσφέρει εξειδικευμένη θεωρητική και τεκμηριωμένη γνώση σε ευρύ φάσμα εφαρμογών της κοινωνικής εργασίας με επίκεντρο τη λειτουργία των μονάδων εκπαίδευσης ως συμμετοχικών, οικο-αναπτυξιακών πλαισίων δράσης διεπιστημονικής και διακοινοτικής συνεργασίας.

          Ειδικότεροι στόχοι του είναι η παροχή ολόπλευρης γνώσης για την πρόληψη - πρώιμη παρέμβαση και συμπερίληψη "όλων" των μαθητών (παιδιών, εφήβων και εκείνων σε κίνδυνο πρώιμης διακοπής της εκπαίδευσης, ή περιθωριοποίησης στο σχολείο), και για την επανάκτηση της λειτουργικότητας των μαθητών και του περιβάλλοντός τους, οικογενειακού, σχολικού και κοινωνικού, ύστερα από απώλειες και πλήγματα που προκαλούν οι καταστάσεις κρίσης και η μακροχρόνια αποστέρηση. Επίσης, στοχεύει στην ανάπτυξη της ικανότητας για κριτική ανάλυση πολύπλοκων ανθρώπινων καταστάσεων, και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων για σχεδιαμό, δημιουργία και υλοποίηση στοχοθετημένων έργων μικρής κλίμακας, οργάνωση και αποτελεσματική χρήση του χρόνου και της δυναμικής και ανάληψη ευθύνης για την ολοκλήρωση ενός πρωτότυπου έργου.
          Αποβλέπει, στην εμβάθυνση σε αντικείμενα όπως η δυναμική των ομάδων, η συμβουλευτική κοινωνική εργασία στην εκπαίδευση, και οι τεχνικές δικτύωσης, διαβούλευσης και διεπιστημονικής συνεργασίας, βασικά εφόδια του ειδικού για την άσκηση της σχολικής κοινωνικής εργασίας. 
      Το Π.Μ.Σ. αποσκοπεί στην ανάπτυξη νέου επιστημονικού δυναμικού (σχολικοί κοινωνικοί λειτουργοί) για τη στελέχωση των μονάδων εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων, των ΚΕΣΥ, ΕΔΕΑΥ, ΣΜΕΑ, καθώς και ΚΔΑΠμεΑ, ΚΔΑΠ ή συναφών μονάδων που απευθύνονται σε μαθητές, όπως δομές κοινωνικής προστασίας, ψυχικής υγείας, απεξάρτησης και δικαιοσύνης παιδιών, εφήβων και νεαρών ενηλίκων.
       


      Απονέμει

      Το Π.Μ.Σ. απονέμει Δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Μ.Σ.) στην «Κοινωνική Εργασία στην Εκπαίδευση-Ένταξη Ετεροτήτων». 


      Υποψήφιοι Εισαγωγής

      Στο Π.Μ.Σ. γίνονται δεκτοί κάτοχοι τίτλου του πρώτου κύκλου σπουδών Τμημάτων Κοινωνικής Εργασίας Α.Ε.Ι. (Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι.) της ημεδαπής ή ομοταγών ιδρυμάτων της αλλοδαπής.


      Πρόγραμμα Μαθημάτων

      Το σύνολο των Πιστωτικών Μονάδων (ECTS) που απαιτούνται για την απόκτηση του Δ.Μ.Σ. ανέρχονται σε 90 (30 ανά εξάμηνο σπουδών).
      Για την απόκτηση του Δ.Μ.Σ. απαιτείται στα δύο πρώτα εξάμηνα: η υποχρεωτική παρακολούθηση και επιτυχής εξέταση σε οκτώ (8) μαθήματα καθώς και η επιτυχής  ολοκλήρωση και αξιολόγηση της πρακτικής άσκησης και της εποπτείας και του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων Σχολικής Κοινωνικής Εργασίας. Κατά το τρίτο (Γ΄) εξάμηνο των σπουδών απαιτείται η συμμετοχή στα Σεμινάρια Ι και ΙΙ: «Μέθοδοι και Τεχνικές Κοινωνικής Ανάλυσης» και η επιτυχής ολοκλήρωση της και η εκπόνηση της μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας, της οποίας οι πιστωτικές μονάδες (ECTS) ορίζονται σε 30.
       

      • Εξάμηνα
        3
      • Αριθμός Εισακτέων
        24
      • Δίδακτρα
        2400 €
      • Τηλέφωνα Επικοινωνίας
        2531039496
      • Ιστοσελίδα
        https://sw.duth.gr/el/#
      Print
      Previous Article Τρόφιμα, Διατροφή και Μικροβίωμα (MSc in FOOD, NUTRITION AND MICROBIOME)
      Next Article Επιστήμες της Αγωγής: Ετερότητα, Κοινωνία και Εκπαίδευση» (“Education Sciences: Diversity, Society and Education”)

      More Options