MENU
Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών

PostGraduate Studies

Οι Μεταπτυχιακές Σπουδές στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (Δ.Π.Θ.), βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο και εντάσσονται μέσα στο πλαίσιο των σκοπών και της γενικότερης αποστολής του. Τα τέλη φοίτησης στα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) του Δ.Π.Θ. συγκριτικά είναι ιδιαίτερα ελκυστικά και τα Π.Μ.Σ. από άποψη επιστημονικού αντικειμένου είναι ιδιαίτερα ενδιαφέροντα.  
Στο Δ.Π.Θ. λειτουργούν εξήντα δύο (62) Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών  εκ των οποίων τα δέκα (10) είναι χωρίς τέλη φοίτησης, καλύπτοντας ποικίλα επιστημονικά πεδία που παίζουν αποφασιστικό ρόλο στην εκπλήρωση της εκπαιδευτικής, πολιτιστικής, κοινωνικής και οικονομικής αποστολής του.   
Τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών  του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης,  πέραν της εμβάθυνσης στη γνώση, της προώθησης της έρευνας και της εξειδίκευσης στα αντικείμενα των βασικών γνωστικών περιοχών των Τμημάτων του Δ.Π.Θ., ενθαρρύνουν τη διεπιστημονικότητα και την προσέγγιση των γνωστικών αντικειμένων με τη συνεργασία μεταξύ των Τμημάτων του αλλά επιδιώκουν και την εξωστρέφεια με την ίδρυση Διακρατικών Π.Μ.Σ., Διιδρυματικών Π.Μ.Σ., Διατμηματικών Π.Μ.Σ.
Συγκεκριμένα και σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης ίδρυσε και λειτουργεί ένα (1) Διακρατικό Π.Μ.Σ., έξι (6) Διιδρυματικά Π.Μ.Σ., τρία (3) Διατμηματικά Π.Μ.Σ. και πενήντα πέντε (55) Μονοτμηματικά Π.Μ.Σ., που οδηγούν στη λήψη Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Μ.Σ.). 
Οι αντικειμενικοί στόχοι των Π.Μ.Σ. είναι οι ακόλουθοι:

-Η παροχή σύγχρονων γνώσεων υψηλής στάθμης στα συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα των αντίστοιχων Π.Μ.Σ.

-Η υποστήριξη της έρευνας, εμπειρικής και θεωρητικής.

-Η στενή σύνδεση των προγραμμάτων σπουδών με τις πραγματικές ανάγκες των ελληνικών επιχειρήσεων, των οργανισμών, της οικο¬νομίας και της κοινωνίας γενικότερα.

-Η συνεργασία με αναγνωρισμένα ομοταγή ιδρύματα της αλλοδαπής.

-Η στενή και συστηματική συνεργασία μεταξύ φοιτητών και διδασκόντων.

-Η προετοιμασία στελεχών ικανών να συμβάλουν στην ανάπτυξη της ελληνικής κοινωνίας.

-Η παροχή ουσιαστικών και τυπικών προσόντων στους φοιτητές εκείνους, οι οποίοι θα ήθελαν να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε διδακτορικό επίπεδο.

Τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) είτε χρηματοδοτούνται από τον τακτικό προϋπολογισμό του ιδρύματος, είτε έχουν ως κύρια πηγή χρηματοδότησης την καταβολή τελών φοίτησης. Το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (Δ.Π.Θ.), προκειμένου να εξασφαλίσει την καλή λειτουργία και τη βιωσιμότητα των Π.Μ.Σ., αναζητά και άλλες πηγές χρηματοδότησης, όπως δωρεές, χορηγίες, ερευνητικά προγράμματα. Επίσης προωθεί την εφαρμογή συστήματος υποτροφιών με οικονομικο-κοινωνικά κριτήρια καθώς και με το κριτήριο της απόδοσης των μεταπτυχιακών φοιτητών.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 44 και της παρ. 7 του άρθρου 85 του ν. 4485/2017, στον δεύτερο κύκλο σπουδών και στον τρίτο κύκλο σπουδών, καθορίζονται οι όροι και η διαδικασία για τη συγκρότηση, λειτουργία και διοικητική υποστήριξη της εξαμελούς Επιστημονικής Συμβουλευτικής Επιτροπής (Ε.Σ.Ε.) για την εξωτερική ακαδημαϊκή αξιολόγηση των Π.Μ.Σ. και των διδακτορικών σπουδών των Σχολών του Δ.Π.Θ., καθώς και την κατάρτιση και επικαιροποίηση του Μητρώου Αξιολογητών αυτών.
Η Σύγκλητος του Δ.Π.Θ. με την αριθμ. 3/2/27.09.2018 απόφασή της (Β΄4733/23.10.2018) καθόρισε όλες τις ρυθμίσεις σχετικά με την συγκρότηση και λειτουργία της εξαμελούς Επιστημονικής Συμβουλευτικής Επιτροπής (Ε.Σ.Ε.) των Σχολών του Δ.Π.Θ. και την κατάρτιση και επικαιροποίηση του Μητρώου Αξιολογητών.
Στα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών του Δ.Π.Θ. γίνονται δεκτοί/ές πτυχιούχοι Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ομοταγών αναγνωρισμένων ιδρυμάτων της αλλοδαπής. Τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών διέπονται από τις διατάξεις του ν. 4485/2017 (Α΄114), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

Κανονισμός Μεταπτυχιακών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.

Κοινωνική Εργασία στην Εκπαίδευση -Ένταξη Ετεροτήτων

Το Π.Μ.Σ. θα λειτουργήσει από το ακαδημαϊκό έτος 2020 - 2021

Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας 17024

Αντικείμενο - Σκοπός

Το πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών «Κοινωνική Εργασία στην Εκπαίδευση- Ένταξη Ετεροτήτων» εντάσσεται στο στρατηγικό σχεδιασμό του Δ.Π.Θ., διέπεται από επιστημονική συνοχή και αποσκοπεί στην περαιτέρω προαγωγή της γνώσης, την ανάπτυξη της έρευνας και την ικανοποίηση εκπαιδευτικών, ερευνητικών και κοινωνικών αναγκών της χώρας στον ευαίσθητο τομέα της εκπαίδευσης και της κοινωνικής ένταξης των μαθητών, φοιτητών, σπουδαστών και επιμορφούμενων με διαφέροντα χαρακτηριστικά, και με αναπηρία. Αποσκοπεί στην εξειδίκευση πτυχιούχων Κοινωνικής Εργασίας σε ένα από τα ειδικά πεδία εφαρμογής, έρευνας και παρέμβασης της επιστήμης  της κοινωνικής εργασίας, το οποίο εγκλείεται στον πρώτο κύκλο σπουδών.
    Το εν λόγω Π.Μ.Σ.αποτελεί εξέλιξη του Π.Μ.Σ.«Κοινωνική Πολιτική και Κοινωνική Εργασία» (ίδρυση 2009) του Τμήματος Κοινωνικής Διοίκησης και από το 2013 του Τμήματος Κοινωνικής Διοίκησης και Πολιτικής Επιστήμης Δ.Π.Θ.
Το γνωστικό αντικείμενο του αφορά μία από τις εξειδικεύσεις της επιστήμης της Κοινωνικής Εργασίας, παρέχει στους μεταπτυχιακούς φοιτητές τεκμηριωμένες, ειδικές γνώσεις σχετικά με τις σύγχρονες προσεγγίσεις και την έρευνα της Κοινωνικής Εργασίας. Έμφαση δίνεται στην προαγωγή της διεπιστημονικής και συγκριτικής έρευνας σε θέματα εκπαιδευτικής και κοινωνικής ένταξης, καθώς και σε παρεμβάσεις για την ισότιμη συμμετοχή όλων των παιδιών και των νέων στην εκπαίδευση, ανεξάρτητα από τις φυσικές, πολιτισμικές και κοινωνικές ιδιαιτερότητές τους, και για την ευημερία των ίδιων και των οικογενειών τους.
Η εστίαση στην ένταξη των ετεροτήτων αντλεί από τη σύγχρονη πολυπολιτισμική σύνθεση όλων των μονάδων εκπαίδευσης, την κοινωνική - πολιτισμική πραγματικότητα της Θράκης και από την επικαιρότητα της ένταξης στην εκπαίδευση μεταναστών και αιτούντων άσυλο στη χώρα μας, αλλά και σε πανευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.
    Σκοπός του Π.Μ.Σ. είναι να προσφέρει εξειδικευμένη θεωρητική και τεκμηριωμένη γνώση σε ευρύ φάσμα εφαρμογών της κοινωνικής εργασίας με επίκεντρο τη λειτουργία των μονάδων εκπαίδευσης ως συμμετοχικών, οικο-αναπτυξιακών πλαισίων δράσης διεπιστημονικής και διακοινοτικής συνεργασίας.

    Ειδικότεροι στόχοι του είναι η παροχή ολόπλευρης γνώσης για την πρόληψη - πρώιμη παρέμβαση και συμπερίληψη "όλων" των μαθητών (παιδιών, εφήβων και εκείνων σε κίνδυνο πρώιμης διακοπής της εκπαίδευσης, ή περιθωριοποίησης στο σχολείο), και για την επανάκτηση της λειτουργικότητας των μαθητών και του περιβάλλοντός τους, οικογενειακού, σχολικού και κοινωνικού, ύστερα από απώλειες και πλήγματα που προκαλούν οι καταστάσεις κρίσης και η μακροχρόνια αποστέρηση. Επίσης, στοχεύει στην ανάπτυξη της ικανότητας για κριτική ανάλυση πολύπλοκων ανθρώπινων καταστάσεων, και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων για σχεδιαμό, δημιουργία και υλοποίηση στοχοθετημένων έργων μικρής κλίμακας, οργάνωση και αποτελεσματική χρήση του χρόνου και της δυναμικής και ανάληψη ευθύνης για την ολοκλήρωση ενός πρωτότυπου έργου.
    Αποβλέπει, στην εμβάθυνση σε αντικείμενα όπως η δυναμική των ομάδων, η συμβουλευτική κοινωνική εργασία στην εκπαίδευση, και οι τεχνικές δικτύωσης, διαβούλευσης και διεπιστημονικής συνεργασίας, βασικά εφόδια του ειδικού για την άσκηση της σχολικής κοινωνικής εργασίας. 
Το Π.Μ.Σ. αποσκοπεί στην ανάπτυξη νέου επιστημονικού δυναμικού (σχολικοί κοινωνικοί λειτουργοί) για τη στελέχωση των μονάδων εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων, των ΚΕΣΥ, ΕΔΕΑΥ, ΣΜΕΑ, καθώς και ΚΔΑΠμεΑ, ΚΔΑΠ ή συναφών μονάδων που απευθύνονται σε μαθητές, όπως δομές κοινωνικής προστασίας, ψυχικής υγείας, απεξάρτησης και δικαιοσύνης παιδιών, εφήβων και νεαρών ενηλίκων.
 


Απονέμει

Το Π.Μ.Σ. απονέμει Δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Μ.Σ.) στην «Κοινωνική Εργασία στην Εκπαίδευση-Ένταξη Ετεροτήτων». 


Υποψήφιοι Εισαγωγής

Στο Π.Μ.Σ. γίνονται δεκτοί κάτοχοι τίτλου του πρώτου κύκλου σπουδών Τμημάτων Κοινωνικής Εργασίας Α.Ε.Ι. (Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι.) της ημεδαπής ή ομοταγών ιδρυμάτων της αλλοδαπής.


Πρόγραμμα Μαθημάτων

Το σύνολο των Πιστωτικών Μονάδων (ECTS) που απαιτούνται για την απόκτηση του Δ.Μ.Σ. ανέρχονται σε 90 (30 ανά εξάμηνο σπουδών).
Για την απόκτηση του Δ.Μ.Σ. απαιτείται στα δύο πρώτα εξάμηνα: η υποχρεωτική παρακολούθηση και επιτυχής εξέταση σε οκτώ (8) μαθήματα καθώς και η επιτυχής  ολοκλήρωση και αξιολόγηση της πρακτικής άσκησης και της εποπτείας και του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων Σχολικής Κοινωνικής Εργασίας. Κατά το τρίτο (Γ΄) εξάμηνο των σπουδών απαιτείται η συμμετοχή στα Σεμινάρια Ι και ΙΙ: «Μέθοδοι και Τεχνικές Κοινωνικής Ανάλυσης» και η επιτυχής ολοκλήρωση της και η εκπόνηση της μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας, της οποίας οι πιστωτικές μονάδες (ECTS) ορίζονται σε 30.
 

  • Εξάμηνα
    3
  • Αριθμός Εισακτέων
    24
  • Δίδακτρα
    2400 €
  • Τηλέφωνα Επικοινωνίας
    2531039496
  • Ιστοσελίδα
    https://sw.duth.gr/el/#
Εκτύπωση
Προηγούμενο Τρόφιμα, Διατροφή και Μικροβίωμα (MSc in FOOD, NUTRITION AND MICROBIOME)
Επόμενο Επιστήμες της Αγωγής: Ετερότητα, Κοινωνία και Εκπαίδευση» (“Education Sciences: Diversity, Society and Education”)

Επιλέξτε Τμήμα

Επιπλέον επιλογές